Söndag 2010-02-28

Under helgen har vi hunnit med att dra kätting. Egentligen borde jag nog säga jag, eftersom jag var den som drog den längsta sträckan. Qurre fick dra tre kortare omgångar med promenad mellan gångerna. Om man bortser från de första metrarna, då han krummar upp ryggen och ser rent bedrövlig, ut så tycker jag i övrigt att han har riktigt bra teknik. Ju mer jag använder kättingen desto mer tycker jag om den. Den flyter på så bra i snön, ger ett mjukt och stabilt motstånd.

Sen har jag hört att kondition är bra att ha... Så igårkväll tog vi kvällsvändan nere på isen. Jätte mysigt! Det var även väldigt tacksamt att gå där eftersom pinnarna inte växer i is... När jag gick där så dividerade jag hur vida vi skulle gå under bron eller inte. Huvvaligen vad det kändes läskigt! Men eftersom det var rätt nya skoterspår så beslöt jag mig för att det nog borde hålla... = )) Precis när Qurre är på mitten under bron så knakar det till i is. Fick ett tvärt hjärtstopp just då men det var inte annat att göra än att svälja hjärtat och traska på.

Idag har vi varit på rapportträning. När vi kom dit och såg hur otroligt mycket snö det var överallt så trodde då iallafall inte jag att vi skulle få till någon träning överhuvudtaget. Men så dök en farbror med traktor upp och sträckan var räddad. Qurre fick ligga på station. Med tanke på att det var nytt ställe, två nya hundar och en hund tränades under tiden hundarna låg så skötte han sig över förväntan. Just nu känns det som att vi kommer att verkligen bara att fokusera på stationsträningen och med allt vad det innebär. Konditionsträningen tar vi på sidan om i lagom mak om förhoppning att den här biffen blir stekt till slut...

/Ann-Sofie & Qurre

Kommentarer
Postat av: Camilla

Vad duktiga och flitiga ni är! Hoppas att ni mår bra:). Tycker att det är jätte roligt att du har börjat att blogga igen så att jag kan följa er. Det är ju trots allt några mil mellan oss och det gör ju att jag inte kan vara på plats där det händer.



Kram till er!

2010-02-28 @ 22:43:52
URL: http://www.liptontreo.se
Postat av: Ann-Sofie

Avståndet mellan oss är faktiskt lite trist...



När kursen är slut tror jag det blir att investera i en kamera. Blogg utan bilder är ganska trist. Men var sak har sin tid...



Sköt om agilitystjärnorna och så hörs vi!



Kram tillbaka

2010-03-01 @ 08:51:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0