Onsdag 2010-02-24

Kylan håller i sig, men mitt på dagen idag var det ca -16 grader. Solen sken och det var helt vindstilla. Vi passade på att ta en längre sväng. I slutet på promenaden så satte jag på viktmanchetterna. Han fick gå med dem 3 minuter x 2/benpar (40 gr). Är grymt sugen på att komma igång med kättingträningen men jag väljer att skynda långsamt.

Ikväll sög det till i träningstarmen igen. Men är det -22 grader så är det bara att acceptera att det är för kallt!

Monica har hjälpt mig att räkna ut energiintaget på fodret han får nu (Klass). Fick en absolut chock! Det visade sig att energiintaget ligger på 6400 kj och det rekommenderade intaget är 8175 kj! Antar dessutom att det är ett medelvärde och med tanke på Qurres mentalitet (full rulle) och hur aktiva vi är under högsäsong skulle jag nog önska att han låg till och med lite över. Stackars hund! Men för att ge säsongen/hunden/träningen den bästa förutsättningen så ska jag prova nu en tid att "toppa" med Kronch. Sen får vi se om det blir 50/50 eller var det här landar.

En plastbit i fodret har gjort att jag fått ett horn i sidan på Klass. Plastbiten är helt säkert ofarlig men jag kommer aldrig att tycka att det är okej! Sen när jag ringde dit så blev jag väldigt konstigt bemött. Bara en massa prat till höger och vänster. Inte en tendens till ursäkt eller ansvar för det som hänt! Mycket märkligt! Tätare kontroller kommer de förhoppningsvis att få framöver...

Ha det gott!

/Ann-Sofie & Qurre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0