Lördag 2010-02-20

Qurre sträckte/stukade sig under ett rapportpass för några veckor sedan så vi har legat väldigt lågt. Vilken omställning det är att ha en skadad hund! Man får sig verkligen en tankeställare om hur rädd man ska vara om dom. Uppvärmning, nedvarvning, massage och stretching kan vara skillnad mellan att ha kul tillsammans eller gå koppelpromenader. Det senare rekommenderar jag inte! Hur dödens trist som helst... Sen kan en olycka alltid hända men det gäller att minimera utrymmet för det.

Nu har vi iallafall satt igång igen lite försiktigt. För någon dag sen var jag och la ett hårt spår på en parkering. Trodde Qurre skulle svimma när han förstod att det stod vad som var på gång. Jätteduktig var han! Tappade i en av vinklarna men redde ut det. Jag hade nog förväntningen att han bara skulle bränna på i ren iver. Lite uthållighet i att fokusera klämde vi också in. Det är något som vi ska passa på att göra ofta nu under uppstarten för det behövs bättras på kan jag lova.

Idag har vi varit i ridhuset. Vi tränade lite lugnt. Ingångar, fritt följ med fokus på vänstersvängar och skall. Himla kul att vara på väg upp på banan igen.

/Ann-Sofie & Qurre

Kommentarer
Postat av: Camilla

Skönt att Qurre mår bättre! Det är precis som du säger/skriver otroligt viktigt med uppvärmning, nedvarvning, massage och att stretcha.

Sköt om er!

Kram från ett snöigt Göteborg.

2010-02-21 @ 19:31:21
URL: http://www.liptontreo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0