2009-05-09 Lördag

Bloggtorkan håller i sig, men träningsfliten den består! ; ))

Efter lunch idag träffades jag och Anna för en prommis med hundarna. Hon frågade om jag inte skulle på klubben och träna. Näää blev svaret för jag kände mig seg som tuggummi... Men efter några timmar tänkte jag att det här måste vi ändra på! Så vi packade ihop oss i bilen och drog ut på klubben. Trodde vi skulle vara helt öde men tji så fel jag hade! Himla trevligt att folk tinat fram! Fokus i träningen ligger fortfarande på lugnet. Så vi travade ut på plan och körde lite linförighet, framförgående och lite kryp (början till iallafall). Där gav vi oss där med lydnaden.

Vi hade tur och fick sällskap i uppletanderutan. Halva rutan vallad och ett föremål ute i hörnet. Allt för att hindra honom från att få belöning om han skulle få för sig att fortsätta leta. Men idag var det full syra in så jag hoppas det fortsätter så. Ska köra några gånger till med bara ett föremål (eller möjligt jäkligt stor ruta och ett i vardera hörn) tills det känns som att det sitter som berg eller smäcken, det är valfritt... ; )) 

Efter uppletande gick jag och Qurre på en liten promenix och när vi kom till bilen var jag en millimeter från att dra på mig västen igen och köra lite till men som sagt ibland ska man sitta nöjd och ge sig.

Imorgon ska vi ut och göra skogen osäker igen. Sök står på schemat blir spännade och se om jag har en så fantastisk sökhund som jag tror att jag har eller om det bara är en formtopp... : ))

Håll huvet kallt och pussa på era fyrbenta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0