2009-03-30 Måndag

I lördags var vi tre tappra själar som träffades för lite lydnadsträning ute vid travet. Höll absolut på att frysa fingrarna av mig men det var bara att bita ihop och försöka få till lite kvalitet. Jag och Marina fungerade som störning för varandra och det tyckte Qurre var ganska svårt. Men efter ett tag kunde han släppa och fokusera lite mer på vårt arbete så det var kul. Andra svängen vi var ute skulle Marina göra en godisruta till Keeper och Qurre uttryckte med bestämdhet att rutan var till honom... Så det blev att kämpa på tills han släppte och kom in i det vi skulle göra! Nyttig träning med andra ord... Avslutade med lite krypträning bara för att det funkar så bra! Efter träning for vi och tog en fika ihop. En träning helt i min smak med andra ord... (Tack för störningen, det gör vi om tycker jag!).

Igår var jag sugen på lite mer träning så vi tog en prommis till reningsverket. Började direkt med fritt följ. Var väl förberedd på att vi skulle hamna i "diskussion" med varandra och så blev det mycket riktigt... Men jag slog på min bestämda sida (som jag inte visar så ofta i träning) och gick och hämtade honom och talade tydligt om att det inte är okej att uppföra sig som ett popcorn. Tränade även att hålla apportbocken utan att tugga, sitta tyst och vänta på att få trampa på musmattan, några tramp och sen galopp mot, kryp och saktagående. I saktagåendet skötte han sig helt exemplariskt och han gick dessutom längre sträcka än han tidigare gjort.

Idag har vi hunnit med en snabb träning på klubben tillsammans med Eva. Eva stod och kikade på anslagstavlan och det tyckte Qurre var ganska svårt. Körde en kort sväng linförighet, kopplade lös och han fixade det galant. (Trots att Eva stod och bläddade i instruktionsboken till sin nya gps). Duktig kille! Avslutade med saktagående. Helt klart nöjd!

Puss och kram!

/Ann-Sofie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0