2009-03-22 Söndag

Fan där försvann hela mitt inlägg...

Men vi tar det väl igen men en bantad version...

Störningen igår bestod av bussar och tre småkillar som busade med varandra. Kanoners!

Körde först vår lilla procedur och han provade att skrika lite men det gick otroligt fort över. Sen skötte han sig super. Vill få honom att lugna sig ett hekto och förstå att sköter man sig så kommer det roliga (träningen) fortare och fortare. Körde linförighet och han gick inte lika bra positionsmässigt som sist men han var tyst och väldigt fokuserad. På slutet gick han upp lite i arbetsvarv och då blir positionen också bra. Men det viktiga är främst tyst och fokuserad. Körde också lite fritt följ och det funkade kanon! Qurre har tyckt att jag blivit lite jobbig så han har inte känts mogen att släppa lös men nu funkade det så jag är så nöjd, så nöjd!

Apporten nästa. Stod med apporten under armen och klickade för tyst. Sen fick den ligga på backen och vi körde linförighet runt den. Lite jobbigt i början men kom igång och då fanns inte apporten. Avslutade med gipövning alá bäbis (vi är ju vana nu att vara på den nivån... ; )) och där kom jag till en rolig insikt. Jag har faktiskt inte tyckt att jag tryckt in apporten i munnen på honom, men igår var det bara att krypa till korset och inse att det är just det jag gjort. Så när han verkligen fick luta sig fram och ta apporten så fanns det heller inget tugg. (Fortsätter att be till han där uppe att det ska fortsätta vara så...  ; )) Varvade med att han fick ta apporten, belöning för inget tugg med att sitta tyst och lugn. Funkade helt kanon!

Skam den som ger sig och kram i vår solen!

/Ann-Sofie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0