2009-03-07 Lördag

I torsdags hade jag tänkt snika in på Forslund och prova träna i helt annorlunda miljö. Tyvärr gick det i stöpet när det inte blev någon lucka. Istället for vi ut på travet och körde lite lydnad. Utvecklade pipövningen lite. Jag har ju en förkärlek till tydlighet så går det att vrida till saker lite så gör jag gärna det... Träningen gick helt kanon! Tog in lite andra moment och det funkade jättebra. Känns himla kul för linförigheten börjar stå mig upp i halsen...

I fredags var det dags för gänget att köra lite sök. Jag var inte sen att haka på. (Hur knäpp man nu får bli när man frivilligt ställer upp på att valla av med snö upp till midjan... Ingen logik alls utan mer bara konstatera att jag nog är lite av det knäppare slaget...). Innan söket träffades vi för lite lydnad. Det gick väl inte lika bra som kvällen innan men det är väl bara att bita ihop och köra på. I söket fick han ut på ett skick. Tycker det räcker när det är så mycket snö. Hittade figgen utan problem fick godis (svårt att belöna med kongar i den djupa snön) tillbaka till mig och så fick det räcka. Är också helt förvånad över att han sköter sig så bra ute på stigen.

Efter söktränigen for hela gänget till en uppskottad plan. Perfekt ställe att köra lydnad på. Sen ska vi nog få ihop lite sökträning där på söndag. Jag och Eva stannade kvar och då blev det markeringsträning och den kunde inte ha blivit bättre! Full fart ut, plockade rullen och gav mig den i handen. (Tanken gick under tiden till Christel, Björn och en viss gräsplan...). Tror inte vi ska köra nån fler markeringsträning! : )) Körde också två platsliggningar.

Skepp och o´hoj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0