2009-06-10 Onsdag

Morgonen började inte så superbra...

När jag klev utanför dörren i morse upptäckte jag att det inte var något kvar av sidorutan på bilen . Jag tog för givet att den måste ha exploderat (om än väldigt ovanligt)... Så jag ringde en glasfirma, borstade bort det värsta och satte mig på ett liggunderlag. (En glasbit i rumpan hade varit som spiken i kistan på mitt redan ganska usla humör). På väg in till stan noterade jag att allt glas låg på insidan och sen börjar jag fundera på var plånboken höll hus... Visste att jag lämnat den i bilen eftersom jag hade händerna fulla alla annat "viktigt" (typ vattenflaskor, köttbullspaket ) som skulle med in i gårkväll. Den var borta! Jag blir tungt irriterad av alla kostnader och allt besvär bara för att komma över några ynka kronor. Det värsta var att köksfönstret stod lite öppet. Inte lite fräckt! Nu undrar ni säkert var stora schäfern höll hus. Jag kan berätta att han låg och sov sin skönthetssömn nere i källaren tillsammans med sin matte.... Så mycket vakthund var han. Men eftersom han är en sakletare utan like så ska han få sniffa av områdena runtomkring. Har jag tur så kanske plånboken ligger slängd nånstans. Pratade med farbror polisen när jag gjorde en anmälan och han tyckte det var en dålig idé att köra bil utan körkort. Glöm det säger jag!

Efter allt stök med bilen så tog vi oss ut till Nordmaling för kurs. Idag blev det fortsättning på störningsträningen. Qurre klarade allt med glans tills han fick bevittna en inkallning med ställande och en boll åkte fram. Då blev det svårt. Jag var naturligtvis helt i lä med mina köttbullar... Under störningsträningen så jobbade vi med linförighet, ingångar, krypet och ingångar med apporten. Gick himla fint. Har tugg på apporten och det måste vi jobba på. Avslutade med att lägga en platsliggning med Eva-Karins högdräktiga tik Tjära. Jag kände mig helt lugn och litade till hundra procent att han skulle ligga kvar. Underbar känsla och duktig matte!

Igår fick han ett kort pinnspår. Tyvärr var jag lite stressad så liggtiden blev extremt kort och det märktes på honom. Men å andra sidan så kör jag hellre med variation och det blir lite si så där mellan varven än att köra på det helt säkra och att det blir tråkigt. Efter spåret blev det simträning och det är alltid lika uppskattat.

Nä nu måste jag sätta igång med middan för sen ska jag noga välja i vilken ordning jag ska sätta i mig de tre glassarna som ligger i frysen och skriker på mig... : ))

/Ann-Sofie

Kommentarer
Postat av: Camilla

Fasen vad surt med plånboken. Det ställer till så otroligt mkt besvär och dyrt blir det:(

Lider med dig.



Kram Camilla

2009-06-10 @ 23:23:23
URL: http://www.liptontreo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0