2009-01-26 Måndag

Planering för fredagkvällen började riktigt bra måste jag säga... Sambon skulle handla på väg hem och sen skulle kvällen innehålla tacos och något glas vin. (Stor punkt). ) Men (STORT MEN) så satt jag här hemma och filosoferade. Vägde lydnadsträning och fysträning mot varandra och kom fram till att just den här fredagkvällen vore lämplig för skidåkning. Sambon var inte sen att haka på så vi drog iväg. Körde enligt konceptet att Qurre först fick springa lös, sen koppla på honom när det inte var långt kvar till mig som stod utplacerad på sträckan. (Och ja, Saaben blev plågad i djupsnön även den här gången...). Qurre var jätteduktig för han hade verkligen dragit när sambon hade kopplat på honom. Superkul!

Efter lite stretching och promenad skulle vi bege oss hemåt. Men då kom jag på att Qurre hade glömt sin kong i en snöhög och den ville jag absolut ha tillbaka. Så vi tog skoterspåret, det hade ju funkat tidigare... Men inte ikväll... Vi körde fast och där satt vi. Tack och lov var det en kille där och åkte som vi fick lift med till en som hade traktor. (Killen vi fick lift med funderar nu fortfarande på hur fanken vi kunde komma på tanken att köra bil där vi gjorde...). När killen som hade traktorn öppnade dörren så visade det sig att min sambo och han har gått i skola ihop, gjort lumpen ihop och nu jobbar de på Volvo båda två. Ja, världen är liten! Så där blev det kaffe och en massa prat. Runt 19.30-tiden sitter jag och sambon i traktorskopan och bara småskrattar åt våra bravader. Runt 21-tiden serverades det till slut tacos och något glas vin... (Det roliga i äventyret är att traktorkillen har hållit på skidskytte och han var inte sen på hålla lite teknikträning
i skateåkning för sambon. Blir kanon det här innan slutet! : )).

Lördagen blev lite lugnare. Vi for och gav traktorkillen en slant för besväret. Efter det gjorde vi Sporthuset. Vi måste investera i en pannlampa och jag vill ha en riktigt som man både har ljuset i längd och bredd. Kommer en ny modell i mitten på februari och den tror jag vi ska slå till på om vi har en slant över. När stadsturen var över for vi och gick en härlig långprommis. Till middag blev det Sushi. Vi har försökt få tag på det några gånger men det har inte lyckats. Men ikväll blev det! Sambon var jätteimponerad och jag blev lite less efter sju bitar.

Igår var det lydnadsträning ute på Holmsund BK i trevligt sällskap. Himla kul att hamna i nytt sammanhang mellan varven.

Idag tänkte jag köra lite lydnad på promenaden (utöka tiden i läggandet, framförgående, position och lite kryp) och ikväll har hussen lovat en löparrunda.

Ha det bäst och kör inte bil efter skoterspår om du har bråttom...

Kram A



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0