2009-01-20 Tisdag

Fredagens träning började mycket bra. Qurre klarade till och med av plötslig störning som dök upp ur mörkret. Men sen blev det heltokigt. Qurre blev frustrerad för att en övning blev för svår och jag blev innan slutet irriterad. Ingen lyckad kombination... Fick ändå till ett rätt hyftsat avslut på träningen, men jag var fortfarande irriterad så helhjärtat var det inte... Har lovat mig själv att det inte ska hända igen och händer det så har jag trixat till en plan som jag ska hålla mig till.

Qurre har fått prova dra hussen på skidor också. Han hade inte förstått nånting från början men när jag stod som hare längre fram så blev det fart! Provade det två gånger så vi får se var det här landar. Kul för grabbarna att testa lite ihop innan de ger sig ut i mer trafikerade spår.

Igår var det lydnad på schemat igen. Tyckte det var fanns kvar lite rester från fredagen men jag höll mig hellugn och så pedagogisk som jag bara kunde. Blev ett himla fint klimat innan slutet och det är bland det viktigaste av allt det vi gör. Igår körde vi korta korta pass med få repetioner.

Fritt följ  - tyst, fokuserad, klarar jobba längre sträckor innan belöning.
Läggande - drog ut tiden till belöningen kommer.
Framförgående - har blivit svårt igen, går sträckan tillsammans för att bygga trygghet.
Tugg på träapporten - igår var det inget tugg! (tack Annika för tipset)
Tungen - fick bara hålla lite och känna på tyngden.
Kryp - höll sig lugn och fin. Känns verkligen jättekul!
Skall - Skäller som en gud men har börjat sätta sig på rumpan med framtassarna i vädret... Försökte klura lite på var kongen skulle vara men det slutade med att jag höll pekfingret på halsbandet. Det funkade...Undra hur många poängavdrag det ger... ; ))

Idag ska vi ta en slappardag med långprommis och så riktar vi in oss på kursen imorgon. Orkar inte stressa fram något utan vi tar det som det kommer. Har även tänkt hinna med hårda spår, lite intervallträning och så får vi se om det blir skidor. Lite fiff ska vi också klämma in, smörja tassar, rengöra öron och så borde borsten komma fram en sväng också.

Blogglusten är inte den bästa så vi får se när vi ses igen.

Kram A

Kommentarer
Postat av: Erika, Ilii & Soya & Ilii

Hejsan! Vad ni är duktiga! Om du har lust att träna lite så är vi tre stycken som tänkt träna lite lydnad nu på söndag. Du kan väl höra av dig om du har lust att hänga på :-)

2009-01-21 @ 20:28:30
URL: http://www.skarpaskall.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0