2009-01-16 Fredag

I morse visade termometern -24.9 grader. YES! Man kan ju alltid hoppas att det stryker med nån huggorm och en och annan fästing!

Under veckan har jag storstädat (sanerat) badrummet. Lärde mig två saker:
1. Om man ska torka bort en fläck i taket kan det lätt droppa ner vatten i ögonen. Så då till att det inte är klorin i vattnet.
2. Har man diskhandskar på sig så ska man passa sig för att skjuta händerna in under vattenkranen så det rinner in vatten i handsken. Blir ganska blött och otrevligt... Luktar konstigt också...

På hundfronten så har vi hunnit med en prommis tillsammans med Wilma och Anna. Lördagkvällen tillbringades hemma hos min uppfödare och en massa trevliga Truxelismänniskor. Jättetrevligt! Nästa gång kanske jag vågar mig ner i tunnan... : )) Kul också att se de små liven. Märtha imponerar totalt som tar emot tre barn och en hel drös med
nyfikna vuxna med "öppna tassar" och valparna var knappt två veckor gamla. Söndagkväll var vi och tränade på klubben. Qurre var som ett popcorn, men gjorde ändå det han skulle och var tyst. Så lite nöjd får jag väl vara...

Det roligaste som hänt i veckan är att jag börjat gå privatkurs hos Eva-Karin tillsammans med en kvinna som jag träffat på hundpromenader. Hur fränt är inte det...?! Eva som jag går tillsammans med har gått kurs tidigare hos Eva-Karin och jag har arbetstränat hos henne. Sen när vi träffats har det blivit en massa löst snack och så helt plötsligt genomförde vi det. Så ska träningsåret 2009 börja!

I onsdags var det första träffen. Vi började med att prata om vad vi har för mål och vad vi ville få ut av träffarna. Jättebra upplägg. Efter pratet fick Eva ta in sin gosse och vi kikade lite på apporteringen. När det blev min tur så ville jag börja med en budföring bara för att få träna på ny miljö och med helt okänd mottagare. (Trots att jag var där och arbetstränade i två månader så har hon aldrig sett oss i arbete tidigare, så det var himla kul att få "visa upp oss"). Efter budföringen blev det fritt följ, apportering, hopp, läggande och inkallning för att ha något att stämma av. Hon är lurig den där Eva-Karin... Trots att jag tycker att jag är ganska lurig så är det så himla kul när hon säger något för hon är mästare i lurigheter. Hon breddar verkligen mitt tänk och det älskar jag.

Nu har jag faktiskt inte tid att sitta här. Ska gå ner på skolan och öva lite på mina "läxor" och sen ska vi väl tjuvträna lite på det vi ska "visa upp" nästa gång. (Eva, jag antar att du kör stenhårt också... Jag vet var du bor...). Sen ska det bli hemgjord pizza också...

Jo, en sak till. Vi var ute runt vidderna hemma och gick idag. Termometerna visade runt -15 grader och solen sken. Superhärligt! Qurre hade en pinne som han sprang och lekte med. Helt plötsligt tycker jag det ser lite konstigt ut. När jag kikar närmare så har ringen på stryphalsbandet fastnat i mungipan...! Som tur var lossnade den direkt när jag började värma den med handen... Qurre-snurre...

Ha det gott!

/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0