2009-01-08 Torsdag

Vilket fantastiskt väder vi hade igår! Det var verkligen sagolikt vackert. Kameran låg givetvis hemma men det kändes bra för jag tror vi behöver en liten paus från varandra... Den verkar nämligen behöva obegränsat med ljus för att det ska bli bra bilder... Moderniteter... Morr!

Idag har termometern visat varmare grader så vi passade på att fara ut på klubben mitt på dagen. Började med hoppet, fritt följ, skall, saktagående, framförgående och avslutade med lite kryp. I hoppet provade jag att köra först utan musmatta och då tycker jag han sätter sig för nära. I framförgåendet provade jag att köra lite längre sträcka. Funkade lite hackigt när vi kom utanför där vi hade varit. Men han anstränger sig verkligen för att göra rätt och då värmer han mitt hjärta. Guldklimpen behöver bara lite mer träning så blir det där kanon. I fria följet går han som en klocka. Avslutade med lite förflyttningar och han imponerade med att vara tyst och fokuserad. Blev också otroligt nöjd att han är så avslappnad och lugn i krypet. Tyckte han var lite trött i huvet mot slutet. Det är inte lätt när man har en träningsivrig matte som vill testa av allt för att sätta den berömda målsättningen...

Efteråt gick vi en prommis och sen blev det storhandling på Loboo. Nytt koppel, två kongar med kort snöre, träapport, tungapport, expanderlina för skidåkning och några revben att tugga på. Så nu får det vara färdighandlat på en stund... Men huvvaligen så kul det är!

Ha en trevlig kväll!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0