2009-02-07 Lördag

Här har det kommit snö i massor kan jag lova. Vi har säkert fått 40 cm sen i onsdags. Temperaturen ligger nu på runt -16 grader. Men va fanken det ska kännas att man bor i norrland! (Träningsvärk i armarna, snoren rinnande och förfrusna kinder...).

Igår innan middagen var jag och Qurre ute på en långprommis runt vidderna häromkring. Vi tog en tur som tar runt 1 timme och 45 minuter. Första biten av promenaden är ganska öppen och jag funderade flera gånger på om det var en sån smart idé. Men tjurskallen tog som vanligt över och vi traskade på. När vi kom en bit längre in blev det lä och jag blev riktigt tagen av hur vackert det var.

I onsdags var det kurs igen. Tycker vi går från klarhet till klarhet. Jobbar just nu med vad jag skulle kalla träningsläge. Visst kan jag ibland känna att allt tar så otroligt lång tid för oss. Men va katten vi har rätt trevligt under resans gång så helt tokigt är det ju inte. Tror man tjänar på att inte gena allt för mycket i kurvorna. Innan slutet springer nog vissa saker i kapp en iallafall och det vore ju trevligt om den listan rymdes på en post-it lapp istället för en hel toarulle...

Skidäventyret
I onsdagskväll (givetvis i skydd av mörkret) skulle pass nummer 1 äga rum. Målsättningen hade bantas ner till att få på mig utrustningen. När vi kom fram började vi med att sambon och Qurre åkte ett varv. Under tiden satt jag i bilen och våndades. Tänk om jag inte tycker det här är kul för fem öre och så har man köpt utrustning för många pengar...? När det blev dags för mig att skrida till verket hängde jag runt halsen på sambon medans han pedagogiskt förklarade var pjäxan skulle in och handen i remmen på staven. När utrustningen satt där den skulle så kunde jag faktiskt stå rakt upp och ner på skidorna utan att ramla! Snälla skidor som inte åker förrän man säger åt dem : )) Valde sen att hålla till i slutet på spåret och där det blev en liten lutning åt ena hållet och lite uppför åt andra (givetvis). Tog mig sen fram och tillbaka. Hade man lite fantasi så såg det faktiskt ut som försök skate innan slutet! Och kanonroligt var det!!! Ikväll måste vi ut igen!!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0