2009-04-29 Tisdag

I lördags blev det spår för hela slanten. Planen var att Qurre skulle få göra två upptag som låg på ungefär 8-12 meter och sen få en liten spårsträcka med en apport i varje spårupptag.  Det fixade han galant! I sista upptaget hade jag även gått en spetsvinkel bara för att liva upp stämningen lite och den fixade han kanonbra. Efter det hade jag turen att det blev över ett kortare spår över så jag satte Qurre på det också. Körde upptag även på det och då var det ungefär 15 meter ut och det fixade han också helt perfekt. Men på slutet av spåret hände något och jag har funderat men inte lyckats klura ut vad som hände. Ungefär mitt i spåret sänkte han farten jättemycket och så på sluttampen kom han upp helt fel. Men det lönar sig inte att grubbla på för jag kommer ändå aldrig att lyckas få något svar.

Efter spårträningen blev det lite konditionsträning ute på ett kalhygge. Kul som rackarn tyckte Qurre och vi tackar för hjälpen!

På söndag var det dags för sökträning. Vi hade hittat ett lämpligt ställe i Stöcksjö. Precis när jag står och ska skicka ut Qurre i sökrutan dyker hans lekkompis upp efter stigen. Frågar om det funkar att de vänder och det var inga problem att få sin söndagspromenad helt sabbad... : )) Hur gör jag nu....? Ä vad katten går det så går det tänkte jag och skickar Qurre på den första figgen. Inga problem! Men så bra hann jag tänka... Men förmodligen hade inte Qurre sett dem och när jag skickar ut honom på andra figgen som låg på andra sidan fick han vind på lekkompisen och drog iväg som en avlöning... Bad den stora bönen att de inte hunnit gå över stora vägen. Ropade ganska desperat och då kom han tillbaka. "Jag skulle bara kolla lite...". Hundrackare! Jag kan även tillägga att allt finns på film... I övrigt skötte han sig jättebra. Ut och hämta rulle, körde påvis och så fick han tub hos figg. Han har ganska så bråttom ut till figgen igen så det är med risk för liv och lem som jag hänger med i kopplet ut... Passade på att köra på två helt nya figgar och de lyckades han charma totalt.

På kvällen gick vi ut till klubben. Körde först lite uppstart i fritt följ med plask ute på planen. Sen gick vi bort mot dungen där det har torkat upp och körde lite kryp.

Igår tog vi en riktigt långprommis och bara njöt. Idag har vi fått sommardäcken på bilen och regnet öser ner så jag tror inte det blir nått vettigt gjort idag heller. Skönt att slappa lite mellan varven... : ))

Imorgon blir det kurs igen. Kul!

Kram och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0