2009-04-23 Torsdag

Igår var vi på kurs igen. Trevligt, trevligt! Eva-Karin tycker verkligen att det hänt saker både med mig och Qurre. Kul att höra då jag själv lätt blir "fartblind" och mellan varven inte tycker det händer nånting... Apporten är fortfarande jobbig så den måste vi träna mer på, men det är ändå stor skillnad.

Efter kursen träffades jag och en tjej från tävlingsledarutbildning för att gå igenom lite saker från kursen som vi ska lära oss. Vi började med att samtliga hundar fick göra en budföring, lite nytta och mycket nöje då blir det trevligt! Qurre den lilla räkan spelade mig ett spratt. Igår skulle han springa 100 meter och det ska ju inte vara några problem när man har tränat lite rapport tycker man ju.... Om det inte skuttat rådjur precis på sidan för då kan det tydligen gå lite hur som haver, vilket det också gjorde... Men hundkräket kom iallafall tillbaka och förstod rådjurssadel inte var att tänka på just i den stunden. Onda ögat och skickade honom igen. Då funkade det kanon. Fin ingång, klapp hos mottagaren och sen tillbaka som ett skållat troll till tråkiga och totalt humörlösa matte.

Idag har vi haft ett helt underbart väder! Temperaturen har legat runt +12 grader och snön börjar äntligen smälta i lite högre hastighet än tidigare. Vi firade in det varma vädret med att plocka fram halsbandet med kortisontuben på och tog oss en långprommis ute vid havet.

Ha en underbar kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0