2009-04-21 Tisdag

Igår stod jag uppställd i spårskogen kl 08.00. Gulliga, underbara Eva som bjöd på välbehövligt kaffe och bulle under tiden spåren låg. Spåret för dagen var ganska slingringt och gick bitvis på skaren med apporterna nedtrycka i snön. Men det funkade det också och direkt det bli lite svårare så blir Qurre betydligt mer fokuserad. Kände mig mer med i matchen själv också ; )) Körde mycket "pinnbytarlek" vid pinnarna och det uppskattar Skrutten till tusen. När vi känt av några spår så ska vi ta och lägga fokus på upptagen.

18.20 stod jag uppställd och redo för lydnad. Fokus i uppstarter, fritt följ, överlämnadet av apporten var det som stod på schemat. Efteråt slog det mig hur framåt det gått i träning. Nu är det inte alls lika mycket stress över honom och det  känns som högsta vinsten. Låter han nu så är det bara av en anledning, jag kan och vill, förut kunde anledningarna vara hur många som helst. Tror inte det går att riktigt förklara hur bra det känns efter timmar av slit och tvivel.

Idag ska vi ta en välbehövlig vilodag. Både jag och Qurre behöver vila våra små grå. Ska även försöka att läsa lite i regelboken.

Vi ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0