2008-09-26 Fredag

I veckan ringde jag försäkringsbolaget ang kameran. Blev otroligt glad när det visade sig att vi hade drulle i hemförsäkringen. Lite mer förvånad blev jag när kvinnan jag pratar med, helt plötsligt bara betalar ut skillanden mellan självrisken och kameran. Det rörde sig inte om något stort belopp, men det var aldrig ens tal om något kvitto. Så nu får vi se när vi investerar i en ny. Saknar verkligen att ta lite bilder, speciellt nu när det är så vackert ute...

För några dagar sen fixade snickarna det sista på plattan till garaget och i onsdags kom betongbilen. Jag åkte på uppdraget att se till att plattan inte torkade för snabbt. Något som jag tog på stort allvar och for ut i skogen och spårade... Hoppsan...

Gjorde ett spår till där vi drog upp honom på apporterna. Passade på när vi var två. Har ett blåmärke på armen och ett på handen. Ett tag var jag orolig att jag skulle åka hem utan jacka... Så nu får vi väl säga att övningen för är i hamn. Iallafall för stunden... Men kul att han tänder till på alla cylindrar!

Igår var jag iväg på ett möte och var helt slut i knoppen när jag kom hem. Kackel och tjatter är något som jag blir otroligt stressad och trött av. Men efter lite mat och vila så kändes det ganska bra igen. For ner på våran plan och körde lite lydnad. Så otroligt roligt det var! Mycket fritt följ eftersom prinsen var ganska taggad. Framförgåendet kändes jättebra. Trots att det gick folk och hundar så höll han riktningen. Fortsatte träna att bara ligga lugnt och stilla. Det är stor skilland på honom nu. Måste hela tiden tänka på att det blir tydligt för honom. Eftersom det är lite jobbigt att ligga så körde vi skall efteråt. Tycker han sitter stabilare än tidigare. Kör alltid fler gånger tyst än skall nu. Vill hitta stabilitet i kommandona innan vi ökar på antalet skall.

I helgen är det brukstävlingar på klubben så jag ska dit och dra ett litet strå till stacken. Men framförallt ska jag bara se och lära.

Ha en trelig helg och lycka till alla ni som ska ut på tävlingsplanerna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0