2008-09-20 Lördag

Snacka om otur... Igår mitt på dagen var vi uppe på truckvägen och cyklade. Tyckte att Qurre var väldigt fokuserad på något låg vid sidan av vägen. Mycket riktigt, i natt har han inte varit bra i magen alls. Och bara för att jag är en sån hönsmamma så var jag tvungen att fara tillbaka idag och kika om det fanns något kvar. Mycket riktigt, mittemot en "fikavagn på hjul" som skogsavverkarna använder, låg det fullt av äggskal och det såg inte allt för fräscht ut... Tyvärr hade vi ingenting som vi kunde ta med eländet i så det ligger kvar... Så nu blir det diet några dagar.

Igår innan han blev dålig så var vi nere på våran träningsplan för att ha ett riktigt peppass. Har känt mig helt ur gängorna och inte haft någon lust alls för träning. Men efter gårdagen så kom det snabbt tillbaka. Qurre är så otroligt bra när vi är på topp ihop. Fritt följ, skall, bara ligga inför krypet, apportering, ställande och ingångar. I apporteringen fick jag mig ett gott skratt. Vi jobbade på farten in så jag drog upp honom med kongen när han kom i full fart. Grejen är bara den att det är svårt att kasta bakåt (eller egentligen kasta alls...) så vid ett tillfälle drar jag iväg kongen väldigt snett och pang blir jag översprungen av Qurre och ligger med benen i vädret. Som tur var gick det väldigt bra men lite förvånad blev jag.

Annars har det blivit lite fysträning, några spår och lite lydnad under tiden som gått. I det sista spåret Qurre gick, hjälptes vi åt att dra upp honom på apporterna. Hur kul som helst. Det ska vi köra några gånger så får vi se vad som händer.


STORT GRATTIS TILL ANNA-LENA OCH QILLER SOM IDAG BLIVIT UPPFLYTTADE TILL LÄGRE KLASS SPÅR!
VI ÄR SÅ STOLTA ÖVER ER!!!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0