2008-09-12 Fredag

I onsdags var vi och spårade i I20. Qurre fick ett ganska svårt spår men det gjorde också att farten åkte ner. Tycker han jobbade på jättefint. Efter spåret bar det av ut till klubben. Budföring och platsliggning. Ingångarna är något jag känner jag måste få till, främst av "bekvämlighetsskäl". Det är inte skönt när han kommer i full fart, tar stöd och smackar in i en. Han väger ju nått kilo... Mellan budföringen och platsliggningen körde jag lite linförighet medans Jenny också tränade lite. När vi tyckte att vi var klara stannade vi av och stod och kikade på dom.

ERFARENHET: Runt Qurre ska det vara aktivitet eller kommenderad passivitet. Annars har han lätt för att varva upp. Så det rätta hade varit att gå av planen när vi var klara och sen dirkt gått tillbaka för platsliggningen. Nu blev det lite oroligt i början på platsliggningen eftersom han hann varva upp. Men det roliga i kråksången var att han fort lugnade sig och låg tyst och fint, la till och med ner huvet. Guldstjärna också till mig och Jenny som vågade lägga våra oborstade herrar ihop!

Igår var det lydnad på schemat. Fokus just nu är att fortare hitta en fokuserad arbetsform. Jag tyckte jag hade tänkt till men planen funkade inte alls. Vi hann just börja träna så blev vi "bortkörda" från polisplanen. Lite surt men det blev ett upphåll och jag fick försöka gnugga den lilla grå (inte alltid lätt när man står mitt uppe i något). Nytt ställe, ny uppstart i en annan tappning och det funkade mycket bättre. Försökte även klura lite på ingångarna men vi kom som inte fram till någon bra lösning. Grejen är att Qurre viker in huvet mot mitt ben och då när han ska vrida in kroppen så behövs det mer plats än det som är. Hmm han skulle behöva byta teknik helt... Suger på den. Tips mottages tacksamt! : ))

Ja, ja kan man inte lyckas i hundträningen så kan man ju alltid plocka lite svamp. Igår fick jag en första kurs i svampplockning. Vi hittade bra med trattkantareller, några vanliga kantareller och lite karl-johan. Kul! På sista stället vi var på så fick Qurre följa med. Han var helt laddad för träning och vid ett tillfälle tyckte jag att han skulle sitta kvar men det tyckte inte han... Det hela slutade med att vi blev ovänner och Qurre åkte i backen. Oj så arg jag blev! Ingen bra dag med andra ord...

En död huggorm såg vi också. Men jäklar så rädda vi hann bli. Fy vilka hemska djur.

Kommentarer
Postat av: Ramona

Sug på den du! = )

2008-09-13 @ 02:56:31
Postat av: Ann-Sofie

Tro det eller ej men jag tror fan i mej att jag har en plan. Har hört att man inte ska gå över ån efter vatten och inte heller uppfinna hjulet igen... Ska testa lite idag och se hur utfallet blir. Kan jag gå av plan så måste man väl säga att jag har lyckats... ; ))

2008-09-13 @ 11:47:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0