2008-09-10 Onsdag

Igår var vi i farten igen. Qurre fick sig ett litet lydnadspass (tränade mest uppstarter) och sen promenerade vi i det härliga vädret. Under promenaden fick jag en snilleblixt om att fara och lägga ett spår i hinderbanan uppe på I20. Sagt och gjort. Vilket roligt spår det blev! Tror inte det var många meter som hade samma underlag. Mycket sandstigar och givetvis hindren gick att göra mycket kul runt. Snygg-Qurre fixade spåret galant. Jag måste erkänna att jag blev lite "miljöstörd". Fick verkligen hålla koll på både lina och Qurres svans så ingen moped körde över. Sen ute i spåret var det en himla liv från trafiken från E4:an. Så bra träning för mig om inte annat ; ))
 
I helgen var vi ett gäng som tränade ihop från fredag till söndag. Så otroligt trevligt det var! Vi hann med en massa lydnad där jag fick med mig en massa bra saker. Största utmaningen är att snabbare komma i lugn arbetsform. Trots att Qurre först började ljuda som en galning så höll jag mig helt lugn och bara nötte på. Så innan slutet var det en helt annan ton och känsla över oss. Superkul! Puss och kram på er alla! Det här måste vi göra om.

Spår och uppletande hann vi också med. I uppletandet var jag riktigt stolt över oss. För det första så hade vi faktiskt ett riktigt bra samarbete. Qurre letande i bra fart. Kom direkt när jag ropade trots att det låg påsar med grejer i ute på stigen. STORT! När han hittade något så kom han in i bra fart. Inga tendenser till att vilja fortsätta leta. Stolt! Rutan var ganska svår jämfört med de "bäbisrutsunderlaget" vi har kört bara för att jag har velat se honom. Men han var jätteduktig och letade i alla "diken" som var. En sista sak. Jag har aldrig kört honom på så många tomma skick tidigare och det var kul att han inte blev ledsen utan fortsatte leta. Sista grejen låg lite för svårt så då gick jag med ut i rutan och skickade närmare och närmare saken tills han hittade den.

Fy vad jag saknar kameran... Måste ta mig i kragen och höra av det kostar att laga den.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0