2008-11-21 Fredag

Sol, -4 grader, spår och uppletande.

Började med att gå ut ett spår. Sex apporter och lite roligt trix. Under tiden spåret låg så tog vi en liten promenad. Såg en gubbe som hade en lös stövare så vi tog en lite annan väg för att undvika möte. Tror ni det lyckade? Nä! Runt ett krön så står stövaren där och jag ropar på gubben att koppla sig hund. Inte ett liv hördes. Qurre är tack och lov fantastiskt snäll men han tycker inte om när andra hundar kommer för nära. Tur också att stövaren var mest nyfiken. Men trots allt så blev det inte bra möte. MORR! Gubben han kom helt obekymrat lurvandes när vi lyckats prångla oss förbi och stövaren hade tappat intresset för oss. Ja, det är otroligt att folk inte är mer rädda om sina hundar!

Spåret gick kanon. Jag tycker det är så kul att spåra nu när det kommit lite snö och man kan se lite av var spåret går. Upptaget gick jättefint. Försöker fokusera på att han inte får ha för bråttom ut. Vill inte hamna i fort och fel. Han löste klurigheterna fint och spårade jättenoga. Lite för bråttom i början men jag bromsade som katten och han lugnade sig fort. Vid en apport blev det lite klurigt. Det låg gömd i snö och långt gräs. Qurre letade och letande, efter ett tag tröttnade han och ville gå vidare men då tog jag tillbaka och berömde honom när han fortsatte leta efter pinnen. Till slut så fann han den, jag tror det blev svårt eftersom han stod på den... 250 miljoner luktceller per kvadratcentimeter... Jo jo...

Efter spåret så blev det ett litet uppletande. Vallade en ruta ca 10 x 75 meter. Tre föremål på rad efter ena kanten. Han var jätteduktig vid första och pallnitade. Efter första saken blev han sen supernoga på väg ut så jag tyckte farten blev lite låg. Men det är ju Qurre som letar och inte jag...

Nu ska jag ta och fira in helgen med lite städning... Suck!

Vi ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0