2008-11-19 Onsdag

Tala om att man får det man behöver...!

Jag erkänner att det inte blev nån träning inomhus i måndags, dog i soffan istället. Men igår körde vi på lite efter en långprommis hemmavid. Qurre blev taggad upp till tänderna när han märkte att det drog ihop sig till träning och drog igång det STORA pipkalaset. Instinkten sa starkt att jag ville slå något hårt i huvet på honom. Men det blev ett DJUPT andetag istället. Drog ner övningarna (kontakt, förflyttningar och ingångar) på bäbisnivå för att få honom att lyckas och inte bli ännu mer frustrerad över att behöva göra om. Ganska snabbt kunde jag bygga på övningarna och han höll sig tyst.

Metallen fick vara med och leka med oss. Bara hålla och sen hämta med ingång. Jättefint! Sen var det dags för krypträning... Då blev han kolugn...!!! Ja, det är bara att njuta av det som fungerar och träla på med bristerna. Vi ska träna inne framöver, ofta och lite!

Massage fick han också igår. Lite på båda sidor fick räcka, tyckte Qurre!

Idag har vi tränat lite ute.

FF: Jättefokuserad, drog ut lite när det blev dags för belöning men tyst och fin.

Framförg: Först mellan punkter och sen la jag till en störning efter ena punkten och körde bara mot ett håll. Qurre tyckte att det var svårt och ville dra mot störningen men efter några försök så förstod han att det var riktningen mot punkten han skulle hålla.

Kryp: Först fick han bara ligga och få belöning för det. Sen satte jag mig på sidan av honom och så fick han krypa. Tycker han verkligen har bra sinnesstämning nu och det ska vi inte tappa bort.

Efter träningen for vi iväg och gick en långprommis. Så underbart! Givetvis innehöll promenaden också lite viltträning. Det måste bo något bakom varje stubbe där vi är och går. Men det är bara att tacka och passa på att träna.

Tänkte gnälla lite också... Åt skogen med högerarmen och hundägare som har huvet under armen!

Det var allt för nu.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0