2008-11-12 Onsdag

Efter att ha jämrat mig i magsmärtor några dagar så är jag hyfsat tillbaka på banan. Lever på Proviva och skonkost. DESSUTOM INGET KAFFE!!! Ska jag tvingas dra ner på snuset så går jag i strejk!

Igår var jag och linkade runt på en långprommis tillsammans med Qurre. Herregud man blir ju tokig av att inte komma ut. Sen på eftermiddagen for jag och hälsade på Annica. (Jag provade det gamla beprövade knepet att få något annat att tänka på och det hjälpte). Höll på att sno med mig en valp hem men Annica hade örnkoll på den bedårnade lilla Arga. Så det gick i stöpet... Nu kommer säkert nån annan att sno henne... : ))

Idag har vi iallafall tränat lite. Började med att gå ut ett längre spår med upptag och 6 st apporter. Sen skulle vi träna lydnad och det var ganska svårt för Qurre att ställa om sig när han visste var spåret låg. Men jag körde på enligt planen. Så efter ett tag hade jag honom där jag ville. Just när det började flyta på kom en karl dit så då packade jag direkt ihop och drog på ett annat ställe. (Stället är perfekt att ha men till för annan verksamhet så vill jag inte få onda ögat på mig).

Ny uppstart på ny plats. Eftersom vi inte hade nån störning så var han precis så duktig som han brukar vara. Men han var ganska taggad och ville ta till lite pip. Lite pip köper jag i början men idag ville han pipa lite väl mycket. Först klev jag bara ur och markerade att det här köper jag inte. Men resultatet blev att han stressade på att följa med mig när jag klev iväg. Hmm... Istället la jag honom en kort stund och gick ifrån, kom igen och så tog vi det från början igen. Funkade kanon!

Vi hann även köra lite snabba lägganden, att ligga kvar och att lägga sig rakt. Framförgående fick sig en omgång också. Skall och tyst. Skallet tycker jag blir stabilare och stabilare. Körde även att bara ligga vid sidan. Sen kunde jag inte komma på något mer lämpligt att träna för planen var som en skridskobana.

For sen tillbaka och tog spåret. Upptaget gick kanon. Vilken upptagshund jag har! Sen tuffade det på. Underlaget var väldigt blandat. Kort gräs, högt gräs, vanlig skog, lite kalhygge och så blev det lite trix runt vägarna som gick där. Kul men ganska enkelt spår.

Hej hopp!



Kommentarer
Postat av: ramona

vi tänkte träna i morgon! kan det va nåt? hör av dig

2008-11-12 @ 21:53:34
URL: http://ramonananosventyr.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0