2008-11-09 Söndag

Helgen har bestått av tapetsering och åter tapetsering. Och det känns i kroppen idag. Hussen har varit duktig och tagit hand om både hund och markservice. Qurre har fått både cykeltur och springpass. Tur vi har en duktig husse!

Idag har jag iallafall engagerat mig i Qurre. (Tänk så fort man saknar det...). Mitt på dagen blev det en långprommis tillsammans med Anna och Wilma. Alltid lika trevligt!

Efteråt var vi duktiga och for på en plan och körde lite lydnad. Uppstart givetvis och det tycker jag fungerar så bra. Hade lånat Annas tungapport på två kilo så vi testade den. Först fick han bara hålla och sen en full apportering. Lite häftig tyckte han att den var! Framförgåendet fick sig en omgång också och det funkar riktigt bra nu. Tycker både tempot är kanon och att han klarar att hålla rak riktning.

Galopp mot musmatta och en platsliggning blev det också. Avslutade med att lägga ut två föremål ute på plan på rad som han fick hämta in. Med båda sakerna fick han sätta sig fot och det var inget tugg. Duktig prins!

Tar igen allt jag skrivit om att november skulle vara en så fin månad. Jäkla dyngväder säger jag bara!!!

Nu är det dusch och farsdag som gäller.

På återseende!

Kommentarer
Postat av: Ramona

Nu har vi åsså en blogg = )

2008-11-09 @ 16:22:41
URL: http://ramonananosventyr.blogspot.com/
Postat av: Erika, Ilii & Soya

Vad härligt att läsa att träningen går så bra för er! Ni är så duktiga tillsammans du och Qurre.

2008-11-10 @ 08:26:46
URL: http://www.skarpaskall.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0