2008-11-06 Torsdag

November är faktiskt en månad som jag tycker mer och mer om. Det är ju helt underbart ute, ingen nederbörd, lagom kallt och så ljuset sen... Helt magiskt! Sliter mitt hår att vi inte har köpt en kamera än. Kanske skulle man lägga in ett längre lån på pappas så länge... Bloggandet blir ju också så mycket roligare om man har lite kort att lägga in.

Lite lydnadsträning har vi kostat på oss idag. Körde precis samma upplägg som igår och det funkar så bra! Nu har vi lyckats få till den snabba uppstart som jag vill ha. Nu gäller det "bara" att lägga in lite lagom störning och se vad som händer... I övrigt är fria följet precis som jag vill ha det. Vi nötte även lite framförgående och det tycker jag verkligen också börjar falla på plats. Det svåra har varit tempot och det har gjort honom allmänt osäker. Nu behöver jag bara påminna honom lite om farten skulle bli lite hög och det tar han direkt.

Har hört rykten om att det finns ett moment som heter läggande under gång... Har dragit på det eftersom han har lagt sig så enormt snett och så blir han direkt stressad när han inte riktigt förstår vad som är fel. Provad även idag att belöna utifrån men det slutade med att han la in ett skall när han skulle lägga sig. Så tillbaka till ruta ett igen. Körde några läggande framför mig tills jag fick några utan skall. Klurade lite under tiden och fick en liten snilleblixt som jag bara var tvungen att testa. Istället för att gå rakt fram vinklade jag vänster och precis efter vinkeln så la jag honom. Vola, hunden låg spikrakt! Så himla mallig jag blir när man faktiskt lyckas lösa något.

Avslutade träningen med lite hållfastträning. Handske var lätt, plastfodral var svårt.

Tog bilen och for iväg på ett annat ställe och promenerade. Tror vi var ute i en och halv timme. Simphamn det är Qurres favoritplats i världen. Han blir helt överlycklig när vi går ner dit. Och vad är bättre än en lycklig hund...?!

Kram från oss




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0