2008-10-31 Fredag

Var som ett frimärke -

håll dig kvar vid en sak tills du kommit dit du ska!

 

 

Idag har vi varit ute och njutit av det vackra men lite blåsiga vädret. Lite vitt på backen har det också kommit sen sist... Lydnad stod först på schemat. Har lovat mig själv att köra korta pass men välplanerade pass. (Har en förmåga att aldrig sluta när vi får upp ångan...). Så idag stod linförighet men fokus på uppstarten först på schemat. Lite pipig och jag fick ta till snöbollen för att fokusera upp honom. Sen framförgåendet. Idag var det svårt att hålla fokus rakt fram när det stod en person på sidan. Men vi gjorde om punkten och då flöt det på. Är himla nöjd att farten har åkt ner. Alltid något!

 

Tanken var att jag skulle köra ett pass till men det kom folk så det var bara att flytta på sig. Istället for vi till Bussjö och trixade till två upptag åt Qurre. Enligt "domarn" så blev det 10-10 på båda. Han gjorde det faktiskt jättebra. Fin analys och inga tveksamheter åt vilket håll det skulle bära av åt. Vi har inte alls kört så många gånger men nu verkar det gå enligt "boken". 

 

Efter den lite rumphuggna träningen fick hundarna springa och lek. Jäklar vad de springer! Ska ta mig och kragen och försöka fixa ett kort på de två så ska ni få se hur söta de är...

 

Har varit duktig och köpt nya större lådor att ha saker i till bilen. De lådor jag hade var på tok för små så de höll på att gå sönder av allt våld. Nu kan jag få med mig allt "nödvändigt". Givetvis har det blivit storstädning av bilen också och tvättning av allt som är tvättbart dvs det mesta.

 

Nu är sambon på väg ut på en löparrunda med Qurre. Sen tror jag Qurre ska få lite massage och stretching. När han fick massage i Sundsvall så visade det sig att han är lite stelare i ett bakben. Är övertygad om att det hänger ihop med att han sträckte sig just innan Tåme. Kiropraktikern som vi träffade där fick inte ens ta i benet. Så jag vill hålla lite koll på det.

 

Avslutar med ett stort grattis till Ramon/Nano, Monica/Fabian och Christel/Rätt som varit så duktiga i Piteå idag!!!!


 



 


Kommentarer
Postat av: Ramona

Tack för gratulationerna! vi ses! kram

2008-11-03 @ 11:20:33
Postat av: Christel

Tack för grattiset! Du, det är riktigt kul att tävla, du kanske skulle ta och testa?!! ;-)

Ses snart över en kaffekopp!

2008-11-04 @ 10:42:02
URL: http://christelostlund.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0