2008-03-29 Lördag

Har länge funderat runt det här med foder. Idag gjorde jag slag i saken och for och köpte Royal Canin German Shepard. Tanken är att Kung Qurre ska få äta hälften Klass och hälften Royal. Anledningen till det är ju självklart att vi ska stå helt redo inför den kommande säsongen. Tycker det är lite bökigt att ligga på rätt ranson med Klass. Med ett torrfoder är det betydligt lättare att öka och minska. Tycker att Klass verkligen är ett superfoder som han funkar bra på men nackdelen är att jag upplever att han står sig lite dåligt på det. Så vi får se hur den här lösningen funkar...

Självklart har vi tränat idag ; )). Nu börjar plusgraderna komma ute så jag kände att jag var tvungen att dra iväg innan planen ligger helt under vatten. Konstigt att jag var själv där... Lördag kl 18.00... Inte ens hon i friggeboden ville kika ut...

Apportering: Idag tränade matte att hålla i apporten och sen säga loss. Till slut gjorde nog matte en klar 10:a...

Musmattan: Körde några gånger på ganska nära avstånd och det funkade kanon. Blev lite ivrig och ville testa på långt avstånd. Givetvis tog han upp den... Provad då en gång till och då funkade det. Körde lite annat emellan och tog sen fram musmattan igen och körde några gånger på nära avstånd. Funkade kanon.

Saktagående: Idag hade han lite mer bråttom första gångerna. Men fick till ett jättefint saktagående och då gav vi oss där.

Framförgående: Körde först dutt och sen fick han gå mot stickan två gånger. Sen plockade jag ner stickan och körde två gånger till. Det funkade! Tralalalala....

Linförighet: Nu nöter vi på att han ska kunna gå utan belöning en stund och det bara flyter på. Inget pip och inget gnäll, bara duktig!

När jag höll på att träna så kom det två killar med varsin schäfer. En av schäfrarna måste ha varit Yngve. Dessutom hade de en röd skåpbil med en militärregskylt på. Men mitt under träning som jag och med hjärnan under armen så tog jag mig inte för att hugga dem. Det var ju dumt... Hade varit kul att prata med dem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0