2008-03-27 Torsdag

Klev upp i morse och kände mig på ett toppenhumör. När jag satt och fikade så såg jag att det låg bollar av hundhår precis överallt. Fast det ska jag inte gnälla över för det var ju tanken med att bada honom igår. Ju mer som rasar av desto fortare är det över. Men det var bara att rikta in sig på en rejäl städdag. Till och med frysen har fått sig en välbehövlig avfrostning. Så nu känns det toppenfräscht här hemma igen.

Mitt på dagen gjorde jag ett brejk och så for vi ut på en långprommis. Man kan väl inte säga att det varit något väder att skryta med men det är helt klart behagligt ute nu. Lite kul var det också, för några veckor sen kastade jag upp en kong i ett träd. Det är en sån fin sluttning där så tanken var att han skulle få lite backträning men det sprack av förklarliga skäl. Efter det har vi varit förbi trädet och stått och kikat på kongen hur många gånger som helst. Kongen har suttit där den har suttit. Men idag hade den trillat ner till en gren längre ner så det var bara att ta ett smalt träd och peta ner den. Lyckan var total! Tror jag måste träna lite på kastriktningen... ; ))

Sen tjurig som jag är så har jag bestämt att det blir kvällsträning ikväll. Så typiskt mig om något! Tror jag har nån böjelse för att träna när ingen annan gör det. Eller egentligen så är det nog min kärlek till sommarkvällar som gör sig påmind. Jag bara älskar sena sommarkvällar ute på klubben. Det finns bara inget som slår det! Så det måste vara det som vill fram... Lite tidigt kanske.... Fast det är lite intressant att träna på olika tider och se om hunden är påverkad. Synd bara att det lätt blir mer 22-tiden än 07.00...

Hur som haver... Ikväll ska det tränas läggande, ingångar som sen bakas ihop med inkallning, apportering och så avslutar vi med saktagåendet bara för att det är så kul.

Vi hörs imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0