2008-03-26 Onsdag

Under påsken när vi var och körde rapport konstaderade jag att Qurres kondition har varit bättre... För att vända trenden slet jag lös cykel där den hade frusit fast och så fick den haka med ut till Bäcksjön. Underlaget var helt super för Qurre att springa på. Nackdelen för mig, var väl att cykel inte var direkt nypumpad och underlaget var ganska tungcyklat. Men det blev iallafall en sväng så bättre det än ingen. På vägen tillbaka stannade vi (jag behövde få ner pulsen lite) och gick efter ett skoterspår. Himla mysigt i det soliga vintervädret.

När vi likaså var där upp så passade jag på att handla på OBS på hemvägen. Ibland är det lite kul med omväxling. Passade även på att fara på Godishuset och där var det rea. Två stora Twistpåsar för 40kr. Vilket smaskigt klipp! Kan jag verkligen behöva efter den tuffa cykelturen. Snus blev det också. Sen en sväng in på Djurmagasinet för att kolla läget men hittade inget. Så istället avslutade jag shoppingrundan på Arken Zoo på Teg. (De ska tydligen heta så framöver eftersom de nu ingår i den kedjan). Där hittade vi lite smått och gott. Köpte några ben, träningensgodis och en ny klicker.

Kvällen har gått i Spa-tema för Qurre. Han har blivit duschad, schamponerad två gånger och givetvis avslutades duschningen med ett balsam som fick verka tills han såg lagom utttråkad ut dvs två röda ungefär... Sen fick han en tjurmuskel att knapra på medans han torkade en stund. När den var uppäten så blev det kloklippning och en avslutande föning. När allt var klart serverades en portion Klass tillsammans med lite fräscht vatten.

Själv sitter jag här hårigare än Muhammed själv. Äckligt svettig och ont i ryggen. Men jag ska förhoppningsvis masa mig in den mycket slarvigt städade duschen och försöka åtgärda det värsta. Sen ska glida ner under filten och äta en massa Twist. Har jag tur så får jag pussa lite på min nybadade hund också. Om han behagar kliva upp vill säga...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0