2008-03-21 Långfredag

Imorgon fyller sambon år och det är storkalas. Så dagen har gått i fixandets tecken. Vi har varit förbi pappa och lånat lite porslin samt några stolar. (Tack och lov så var de var ihopfällbara...). Efter det så blev det Ica-Maxi och handling för hela slanten. Men sen så blev det riktigt trevligt för då packade vi in hela flocken i bilen och for iväg och tränade rapport.

Tankarna efter den rapportträningen gick ungefär så här... Ibland när man tränat kan man känna sig besviken och missnöjd (givetvis alltid på sig själv). Ibland är man superstolt. Sen finns det träningstillfällen när man är så imponerad av sin hund att orden tar slut och ett lyckorus tar vid. Idag var verkligen ett lyckorus!

Vi har inte tränat rapport på flera månader och idag for vi på ett helt nytt ställe. Vi började gå och konstaterade att vi var tvungna att hålla oss efter stigen eftersom skaren inte bar. Så vi började gå... När rapportsträckan var klar så var den väldigt krokigt och gick både över och bakom åsar. Alltså betydligt svårare än vi nånsin har tränat tidigare. Dessutom så blev det en liten kort förlängning. Mitt under förlängning gick stigen som vi gått ner från när vi gick ner på rapportsträckan. (Klantar!!!). Men Qurre den helt fantastiska hunden han springer som bara den och fixar allt galant. När jag skulle skicka honom på sista sträckan så märkte jag att det var jobbigt både fysiskt och psykiskt. Pappa var ganska långt borta... Först springer han, tvekar och tänker... Sen skäller han till som nästan för att peppa upp sig själv och drar iväg som ett spjut...

Hjärtat värkte nästan när jag så honom försvinna bakom krönet. Så otroligt duktig han är som ger sig den på att fixa det även fast jag gjort det på tok för svårt... På ett sätt kändes det som ett kvitto på hur mycket han tycker om rapportträning.

image117
Fredrik och Qurre vid A-stationen.

image118
Qurre laddar med lite nedkylning.

image119
Är det redan slut...?????

image120
Han kampar ganska bra min husse....

Ha en fortsatt trevlig PÅSK!!!

Kommentarer
Postat av: Britt

GLAD PÅSK!
Igår var vi i Osby med Maltes syskon och gjorde MH test. Jag är supernöjd med min kille! Ska försöka lägga ut filmsnuttar på min blogg(om jag bara begrep hur:()

2008-03-22 @ 20:01:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0