2008-03-19 Onsdag

Idag har Christel och jag varit på klubben och tränat. Känns otroligt bra att få ett klickerproffs som kikar på våra bravader i klickerdjungeln. Fokus blev därför galopp mot musmatta och framförgående mot sticka. Trots att matte bara hade snor i skallen så tyckte jag inte att jag behövde skämmas för oss.

I galopp mot musmatten så vill han gärna gå över till att också hämta mattan. (Inte kanske så konstigt heller eftersom vi har haft fokus på att hämta grejer och det ligger ganska nära varandra). Men det är som proffset säger, vi skiter i det för musmattan ska ju ändå bort. Man kan ju nästan se det som lite service att hunden själv plockar bort den... ; ))

Chrisel tyckte även att vi hade ett snyggt fritt följ. Inte bara lite KUL!!!

Det är kul att Christel och Björn har några hundar. Det blir spridda skurar från alla nivåer och som jag lär mig otroligt mycket av. Vissa kanske skulle tycka det var jobbigt om nån tränade tre hundar och man själv bara ska träna en. Men sån är inte jag! Jag ser bara fördelarna!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0