2008-03-18 Tisdag

Hurra, hurra! Jag är på gång! Det måste absolut vara glassbåtarna jag åt igår som gjorde hela skillnaden...

Idag har vi varit på en lite längre prommis och efter den så tränade vi.

Jag började med att Qurre fick hämta och komma in med en leksak. Han är ju bara så himla duktig! Jag blir så stolt! Efter den uppvärmningen körde vi fritt följ och klämde in lite positionsträning också. Saktagåendet körde vi och där gick han lite för snabbt i början men skärpte till sig när jag kallade tillbaka honom. Så nu har vi några fina steg. 

Körde några ställande med extern belöning. Provade att lägga kongen lite mer till höger och det funkade mycket bättre. Vet i katten varför men jag upplevde att han inte kliver ut på samma sätt. Vi tränade även att han fick sitta och hålla apporten och komma in och sätta sig fot. Han har riktigt fin position.

Även framförgåendet fick sig en omgång. Men där måste jag nog korta ner avståndet till stickan lite eftersom han ibland blir tveksam.

Vi fick även lite störningsträningen. En kvinna som kom med två hundar och sen kom en bil. Ur bilen kliver en man och han ställer sig och kikar på oss en stund. Till slut säger han, det där ser ju riktigt roligt ut! Svaret blev självklart. Det är jättekul!

Nu ska jag dyka ner i soffan och kurera mig med några fler glassbåtar...



Kommentarer
Postat av: Christel

Jaha jaa, mera glass ska hon ha! Den du fick här kan jag konstatera att du "glömde" att redovisa - jag tror att den gör hela skillnaden!! :-)

2008-03-18 @ 21:09:44
URL: http://christelostlund.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0