2008-03-15 Lördag

Strålande sol, runt nollan och bara helt underbart. Vad passar bättre än ett litet spår...?!

Spåret idag var i ganska svår terräng (för mig...) och barmark blandat med lite snöfrost. Liggtiden var lite över två timmar. Ett ganska grunt upptag och sen sex apporter plus slut. Sen säger vi att det var ett mediumlångt spår. (Snart, snart ska jag lära mig att stega, jag lovar... : ).

Från början var Qurre otroligt på gång, fick bromsa som bara den och han slarvade på en hel del. Mot slutet började jag känna igen honom igen. Bra arbetstempo och mer noga. Kanske kan det vara så att han behöver några spår i kroppen för att komma dit vi var när vi slutade. Planen nu i spåret är att jag ska gå några spår själv och tejpa som bara den. Även köra många apporter i början för att sänka tempot och undvika allt för långa raksträckor. Vi kör på den medicinen och ser var det landar.

Efteråt gick vi en timmes promenad. Givetvis hittade Qurre något att tugga på. Morr! När jag gick dit för att kolla eventuella spår av vad det kunde vara såg jag bara lite hår... Typ renhår...? Kan det har varit en bit av ett renskinn??? Ja, ja det får man väl aldrig veta så vida han inte får för sig att kräkas upp det. Men nu ligger han och sussar så det verkar lugnt.

Nu är det soffan nästa!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0