2008-03-05 Onsdag

Att Qurre är två år märks. Det riktigt bara bubblar i honom. Igår när vi skulle gå ut sticker han och gömmer sig bakom köksbordet. Blödig som jag är så höll ju tårarna på att komma, "min hund vill inte vara med mig"... Men så fort jag såg blicken på honom där han stod och tryckte så kände jag mig inte lika gråtmild längre.

Mitt på dagen igår var vi och tränade på klubben. Där sätter han också griller i huvet på mig. Saker som jag inte tror ska fungera, funkar hur bra som helst (störningsträningen) och de man tror ska funka (komma in med grejer) funkade inte alls. Men man får väl glädjas åt det som funkar och lösa det andra på bästa sätt.

Idag tänkte jag vi skulle ta en långprommis i det vackra vädret och köra lite lydnad efter det. Spännande att se vad prinsen är på för humör då...

Hej igen!

Nån träning blev det inte fråga om. For ifrån både träningsväst och klicker. Istället har det blivit motion i massor. Först en och halv timmes promenad i snön. Sen har jag och Anna varit ute med hundarna i en timme nu ikväll, och det blir mycket spring under den timmen kan jag lova.

Med träningen tar vi nya friska tag imorgon.

Go´kväll!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0