2008-06-30 Måndag

Förra helgen gick åskan. Qurre tyckte det var lite konstigt när det sprutade eld ur dosan till bredbandsmodemet... Datorn blev stendöd men efter att den fått ett nytt moderkort så lever den igen. (Tack för att alla bilder var kvar!!!) Sen inser jag hur mycket man använder den när det inte fungerar...

Ska se om jag kommer ihåg vad vi pysslat med. Ett rapportpass har vi hunnit med. Qurre var taggad upp till tänderna så det blev lite sisådär med tystnaden på station och sen bjöds det på nån tjuvstart också. Sist vi körde så var det snö så han är förlåten. Förmodligen så är han lite mer samlad nästa gång.


Qurre passar på att kika lite på fåglarna medans han väntar...

Spår har vi också hunnit med. Det gick kanonbra. Vi hade en massa annorlunda grejer och några trixigheter som han fixade galant. Budföring och uppletandet körde jag också den kvällen. I uppletandet
tappade jag bort rutan (???!) och blev osäker på var i rutan han varit. Qurre gjorde ett kanonjobb, trots det väldigt tungsprungna underlaget så det blir morsan som får skärpa till sig i vanlig ordning ; )).

Lydnad har vi också kört två pass. Ett ute på ortsgruppen och ett ute på klubben. Mycket störningsträning och den har han fixat bra. Platsliggning med andra hundar har han också fixat trots att det nångång blev lite tjorv med en av de andra hundarna. Jag har testat av att leka med honom för att se om han väljer leken eller den supersnygga Märtha. Men han valde leken. Kul, kul! Ja så vi härvar på i lydnaden. Härvar på och härvar på det är faktiskt hur kul som helst!

Just nu är han lite halvkass i kistan. Köpte ett ben som inte var så lämpligt och i natt blev det ut två svängar. Nu kör vi stenhård diet idag och imorgon sen ska vi väl kravla oss upp på banan igen, Känner mig bara lite rastlös när det inte går att göra något men lite vila kanske inte är så dumt för oss båda.

Idag har jag varit och gjort naglar. Det är en tjej i byn som håller på att lära sig så jag hakade på. Känner mig ganska fin faktiskt och inte fullt så handikappad som jag trodde. Men man får väl se hur det funkar i hundträning... ; ))






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0