2008-06-19 Torsdag

Ungar är helt underbara... Speciellt omtyckta är de av mig när de bjuder på lite störningsträning. Idag hade vi två småpojkar som flög en drake ute på "våran" plan. Helt suveränt! Qurre var väldigt intresserad från början, speciellt när draken dök i backen... Men jag laddad upp och fick igång honom sen var det bara att köra på. Prinsen min...

Jag ville inte riskera att måsta åka in till stan och inhandla en ny drake så det fick bli linförighet. Galant gick det! Nu tycker jag inte att han tränger något. Vi jobbade även vidare med ställandet. Tror han tyckte det blev lite annorlunda när kopplet satt på men innan slutet så stod han kvar även när jag gick runt. I krypet har han bestämt sig att två kryp räcker sen sprätter han upp. Där måste vi skaffa oss lite bättre rutiner så vi får in att ligga, att krypa och sen ligga kvar. Efter träning av krypet så höll jag fullkomligt på att flyta bort i värmen. Så vi bröt där. Har bestämt mig för att jag måste vara mer uppmärksam på honom när det är störningar av olika slag. De tar ju faktiskt på och att bara härva på ger så dålig träning. Bättre kort och lyckat, än långdraget och frustrerat från bådas sidor.

Har hunnit med att trängas med lite människor i midsommarhandlingen också... På systemet hamnade jag givetvis i den kassan som det var något krångel med så den gick vääääälllldigt långsamt. Men egentligen är det små bekymmer i en stor värld. Nu ska jag ta och rasta Qurre sen ska jag göra en efterrätt "Dajmglasstårta med limesockrade jordgubbar". Tyckte det lät gott. Blir det inte det så skyller jag på Laila... ; ))



Kommentarer
Postat av: Jenny, Dexi & Ikke

Kul att Kung Qurre sköter sig trots drakflygande ungar! Ha en trevlig midsommar du också! Själv ska jag jobba natt hela midsommarhelgen... Ska försöka lägga upp bilder både på projektet och de andra :)

2008-06-19 @ 22:31:30
URL: http://dexi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0