2008-06-17 Tisdag

Vilken underbar träning vi haft idag! (Trots lite blodvite...).

Egentligen var jag inte ett dugg laddad utan hade hellre legat kvar i soffan tillsammans med godisskålen. Men jag slet mig upp och när vi ändå var tvunga att pallra oss ut så kunde jag lika gärna dra på mig västen och ladda den med allehanda träningstillbehör. Efter lite rastning landade vi nere på en åker. Drog fram flärpen från ett par tofflor som Qurre hittat och som jag misstänkte blivit en stark favorit. Började att värma upp med lite lek. Det var inte speciellt mycket att hålla i för min del och givetvis efter en stund så stötte tänderna ihop med min hand. Sablar så ont det gör! Men Qurre tyckte det var skitkul så det var ju bara att bita ihop.

Vi började med fritt följ och det gick som en dans. I saktagåendet ville han testa att gå på lite fortare men då åkte han tillbaka och fick göra om. Så tillslut så blev det några riktigt fina repetioner. I krypet skippade jag klickern och berömde bara med rösten, la även in kommando idag. Det kommer nog bli kanon innan slutet. Härvade ställandet och idag tycker jag poletten trilla ner riktigt där den skulle. Så duktig han var!

Kort och gott en riktigt lyckad träning. Som avslutning fick han leta köttbullsbitar i det höga gräset och det såg bara för kul ut när bara svansen stack upp... Ja, för han har ju världens underbaraste svans min Qurre...



Kommentarer
Postat av: Ramona

Vad ni ligger i!! Riktigt duktiga är ni verkligen! kan du träna min hund med? då du verkar ha så mkt pepp? = ) Själv börjar jag tappa lite motivation...Hej hopp! vi ses

2008-06-17 @ 21:49:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0