2008-06-16 Måndag

Mammas älskade Kung Qurre är tillbaka! Kanske inte för att stanna men jag fick iallafall bekräftat att den underbara hunden jag hade finns kvar. SÅ KUL! Jag blir så glad!!!

Hur som haver så har störningsträning del 2 med saker genomförts idag. Så ut med grejerna och idag fick b la en fotboll ligga uppe på en stol och frestas. Sen ut med Qurre och iväg och snabbrasta. När vi kommer ut på planen så tittar han inte ens på grejerna. Och förra gången var det hur svårt som helst... Nu kunde vi värma upp och sen passera helt utan problem. Så kul! Inte trängde han heller. Hamnade också ganska fort i den sinnesstämning jag vill ha honom i, på g och helt med men utan att slå över. Körde även två inkallningar framför raden av saker men inte ens det kunde fresta prinsen.

Eftersom han var i sån bra sinnesstäming så tog jag fram apporten och vi körde att han skulle hålla och byta med godis. Idag var jag egentligen inte ute efter att träna tugg (men det fick jag ju gratis) utan bara att vara nära och att han inte skulle känna nån press. Ibland tycker jag han kan bli lite orolig och det är säkert något jag lägger på honom utan att jag tänker på det. Så vi körde det rent som en samarbetsgrej.

Krypet går faktiskt också framåt. Idag blev det två kryp som mest. Det jag är glad över är att att han behåller lugnet. När i körde inne så eldade han upp sig så in i vassen, så nu kör vi bara utomhus.

Stabilitet i ställandet. Är svårt men vi tränar vidare.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0