2008-06-14 Lördag

I torsdags fick Qurre träffa Wilma och busa lite. De leker så himla fint ihop, nu verkar det roligare att jaga varandra än att bara vara fysiska. Qurre kanske håller på att bli en gentleman ; )) Efteråt fick Wilma gå ett spår. De blev ganska spännande eftersom sökgänget hade kört precis över spårets början. Men Wilma fixade det jättefint, några apporter var borta men hon blev inte ledsen över det.

Igår körde vi ett litet kort lydnadspass ute på våran plan. Värmde upp lite först och Qurre var verkligen taggad och trängde som bara rackarn men det strutade jag i utan belönade kontakten. Efter uppvärmingen fick han lägga sig bredvid bilen och "den elaka häxan" tog fram en massa olika saker som jag la ut på en rad. Sen var det linförighet framför grejerna som gällde. Det var svårt! Men med mycket belöning för kontakt så plockade vi meter för meter. Det sista vi gjorde var att gå hela sträckan förbi sakerna och det fixade han! Jag kan lova att vi kommer att köra den övningen MÅNGA gånger för den behöver han om något!

Efter den utmaningen så packade vi ihop oss och gick en långprommis. Mitt under promenaden stannade vi till och körde lite mer lydnad. Vänstersvängar runt kongen. Gick himla fint. Avslutade med lite saktagående som också gick lysande.

Idag har vi varit himla duktiga på hemmafronten. Dammsugning, tvättning, välbehövlig städning av bilen och gräsklippning har avverkats. Runt lunchtid kom pappa och Helen förbi och hade fika med sig. Mysigt att kunna sitta ute i solen och umgås. På eftermiddagen gick hela skocken en prommis runt byn och vi avslutade med fotbollsmatch, Stöcke-Furunäs Bullmark. Qurre tyckte det var en intressant sport att kika på. Synd bara de var så snåla och inte ville dela med sig av bollen...  Nu ska jag slänga mig på soffan en stund innan det är dags att fara och uppvakta en 30-åring.

Kommentarer
Postat av: Eva

Så duktiga ni är vilken jätte bra övning för lilla Qurre. Vi ses snart Kram Eva

2008-06-15 @ 09:02:09
URL: http://hummelns.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0