2008-06-11 Onsdag

I måndags körde vi lite lydnasträning ute på klubben. Värmde upp och sen var han på gång. Trängde inte lika mycket idag. Tror att det kommer när han blir för het, så jag får passa mig lite där och försöka styra upp stämningsläget. Lite positonsträning och sen fick vi lite störningsträning i form av en person som plockade skräp ute på plan. Det var faktiskt lite störningsträning medans allt skrot låg där också. Men så är det när saker är en passion... ; ))

Lite passivitetsträning. Så himla fränt! Går jag en bit bort från honom så ligger han som ett ljus men står jag nära så blir det pipkalas... Ja, jag kan inte säga mer än att man lär hela tiden och det är ju enormt roligt.

Framförgående börjar bli bra nu i själva gåendet. Så nu ska vi träna stabilitet i ställandet, sättandet och läggandet (när vi likaså håller på : ))

När vi kom hem var Qurre helt död! Tänk att det ska vara så jobbigt att fokusera på det man ska göra och inte allting annat. Men på kvällen kunde jag inte låta bli att träna lite håll fast och ställande inne. Han var otroligt duktig. Inget tugg och inget slams. Tappade en bordskniv en gång för den var lite svår att hålla i.

Igår ösregnade det hela dagen. Vi passade på att fara ut och cykelträna lite på dagen. Innan vi kom hem så plaska det i gympaskorna, men så är det när man måste motionera bort lite träningsgodis ; ))

Nu lyser faktiskt solen så vi ska fara bort till "våran" träningsplan. Fritt följ, stabilitet i ställandet, saktagående, håll fast apport och komma in med apport och SITTA KVAR också efter man släppt står på schemat idag. I eftermiddag drar vi ut till skogen för lite spårträning. Tror han ska få ett kortare, ganska enkelt men med nån ny klurighet idag.

Så på återseende...

Ja, vad säger man om lydnadsträningen...?!! Annons på blocket var väl den starkaste känslan efteråt. Men så fick jag lov att skärpa till mig. Det är ju trots allt jag som måste vara den mest tänkande i sällskapet. Grejen är den att nu är han 2 år och 4 månader och det är väl det som märks. Det är svårt att koncentrera sig överhuvudtaget just nu!!! Så jag ska verkligen ta och tänka till i lydnadsträningen nu. Det känns viktigt att han tycker det är kul och får lyckas.

Eftersom jag var lite deppad när jag kom hem så kändes det kul att det var spårträning på gång bara för att skingra tankarna lite. Och så kul det var! Jag fick mitt spår på ena sidan av Bräntbergsbacken. Ganska svårt och annorlunda underlag och så några trixigheter b la vinkel direkt efter en apport som låg i brant nedförsbacke och ett virrvarr med utgång. Nångång var han helt fel ute men det var svårt med så oren terräng men jag tycker han fixade det galant! Så till salu är han inte... ; ))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0