2008-06-04 Onsdag

Mera lydnad... Ikväll blev det lydnadsträning ute på klubben. Om man ska se det från den ljusa sidan så var han väldigt med och på gång. Från den lite andra sidan så kan man ju undra varför han börjat tränga och var de raka sättandet tog vägen...??? I och för sig så vet jag att han kan tränga när han kommer upp i intensitet och att det blir bättre när man kört på en stund. Men jag vill ju att det ska vara bra från steg ett... Men det är bara att bryta ihop och jobba på detaljerna.

Hopp körde vi. Qurre var på sitt "jag-vet-och-kan-själv-humör". Men innan slutet så förstod han att man måste faktiskt vänta. Provade också att han fick sitta väldigt snett och det funkade helt klart över förväntan.

I krypträningen så måste jag ta och skärpa till mig lite. Tror visst det kan bli ett fint kryp om jag bara får en lite bättre ordning på klicker, sticka och godis. Idag var pannkakan mot mig och ville klibba fast lite överallt.

Sen är jag lite rädd för att släppa lös honom. Jag vet nog att han skulle stanna kvar hos mig men jag behöver bli övertygad. Men med en lina på så kunde vi förflytta oss in i gröten och köra. Det var ju som att han aldrig gjort annat. Full koll på morsan! Vi gav oss på en platsliggning med hundar och människor som gick förbi. Det var inga problem. När vi var på lägret så gick jag inte längre än kopplet och då blev han pipig som rackarn. Så det var som jag trodde att han kände sig pressad eftersom jag kom så nära han och hans kära kong.

Imorgon står det spår på schemat! Oj vad jag längtar! Nu är det bara kluriga spår som gäller. Ska sova på saken och se vad jag kan komma på för trixigheter. Asfalt har vi inte kört så mycket men det ska vi köra separat. Fy så taggad jag är! Stackars Qurre fick en dags vila efter lägret sen är det full fart igen. Fast å andra sidan så verkar han inte ett dugg ledsen över det. Tur han är en arbetsmyra han också!




Kommentarer
Postat av: Jenny, Dexi & Ikke

Hej du!!

Skönt att det ordnade sig med ögat. Ibland har man tur!

Jo, tiden gick alldeles för fort, och jag håller med, en vecka till eller kanske två hade inte suttit fel...

Ha det bra!

Kram // Jenny och mallemonsterna

2008-06-05 @ 00:11:29
URL: http://dexi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0