2008-07-19 Lördag

I tisdagskväll var vi och spårade. Ett tips om du ska tvätta en flätad spårlina, kör inte med sköljmedel för den blir halkigare än en ål att hålla i... Trots spårlinan så var det kul att komma ut i spårskogen. Hade märkt upp apporterna och idag plockade han dem en efter en. Jobbade jättefint när spåret gick längs vägen och senare över. Körde även lite lydnad efteråt. Lite fritt följ, mycket lek och ställande. Men helt uppriktigt så känns det att vi skulle behöva få spåra lite oftare än vad vi gjort på slutet. Tycker han få ett sånt sug att det går lite för fort och det skulle vi behöva jobba på. Men det är ju kul att han är sugen.

I onsdags var vi och tränade på ett nytt ställe. Värmde upp och Qurre kändes på hugget. Fritt följ och sen gick vi över till att träna sättande på musmatta. Qurre tyckte att sitt var helt onödigt utan la sig ner istället, så då fick han gnugga den grå lite innan det blev rätt. Såg på honom att han tyckte det blev jobbigt att fundera...

Andra svängen skulle jag testa att köra framförgåendet utan den förberedelse jag brukar ge honom (dutta på stickan) men han förstod inte alls var det var frågan om och gick ganska vingligt och var i största allmänhet inte alls i nån vidare arbetsform. Så då bröt vi det och körde lite linförighet och sen några inkallningar. Dåligt minne har jag men jag tror vi körde några lägganden och sen blev det lite saktagående mot kong. Efter ett försök till att norpa kongen så gick det bättre och bättre. Avslutningen på träningen blev väldigt tråkig tycker jag. Qurre började stämpla ut. Annica och jag pratade en del om det. Hon berömde mig för mitt tålamod men jag känner att jag gör hellre ingen affär av det än att handla i frustrering med risk att göra en gås av en fjäder. Så just funderar jag på mönster, alla tips och försöker få fram en plan att hålla mig till. Vi får se var det landar.

Efter träningen var det hem och ta nytt duschrekord. Himmel så sen jag var... Vi var bjuda ut till Helen, hennes barn med respektive och så var pappa där såklart. Vi åt grillat och tyvärr blev vi tjejer spöade av grabbarna i kubb. Men vi kommer igen, var så säker! Qurre den stackarn han fick ingen vila i bilen. En gråhund som tillhörde sällskapet stod och skällde i hundgården på en råtta som sprang fram och tillbaka och retade honom i stort sett hela kvällen. Men som plåster på såren fick Qurre träffa en läcker setterflicka. Fast lyckan blev kortvarig när hon beslutade sig för att dra till skogs och leta fågel istället för att leka. Ganska snopet...

Efter träningen i onsdags beslutade jag mig för att Qurre bara ska få skota några dagar. Det har varit ganska intensivt med först dålig mage av vombenet och sen direkt upp till Tåme. Så i torsdags blev det en långprommis. Helt underbart! Tror vi behöver det här båda två för att få igång träningssuget igen. Igår blev det simning och promenad medans han torkade. Super härligt, tyckte Qurre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0