2008-07-14 Måndag

I tisdags var det spår på schemat. Qurre fick ett roligt spår av annan spårläggare och med några klurigheter. Snurr runt en hög stubbe med utgång fixade han galant, pinne i spetsvinkel blev lite svårare. Spåret liksom försvann men han jobbade på och redde ut det. Hade lite roliga saker i spåret också. Så förutom två spårpinnar var det en halv klädnypa, metallbricka och en inlånad rosa liten pipelefant. Tyvärr var spåret så intressant och det kändes redan från början att han skulle välja spåret och det gjorde han. Så vi plockade bara en spårpinne och så elefanten på slutet. Elefanten blev en succé! Vi höll på att skratta ihjäl oss när han helt frenetiskt och väldigt fokuserat stod och tuggande på sin nyvunna rosa vän! Så nu har jag lovat Qurre att han ska få en egen liten pipleksak...

På onsdag klev jag upp rätt tidigt och började packa för att åka upp till Tåme. Tanken var från början att jag bara skulle sova en natt men jag ville verkligen inte fara hem så jag blev kvar till det bittra slutet på lördag. Och vilken lyxtillvaro jag haft! En massa lydnadsträning tillsammans med underbara och duktiga Eva. Sen däremellan har det varit färdig lagad mat, bok och chips, trevligt sällskap, suttit och kikat på en trevliga träningar och givetvis lite festligheter. Qurre har även fått träffa en kiropraktiker. Kändes som ett ypperligt tillfälle att passa på. När han dessutom började prata om att en del skador kan leda till diskbråck så var saken helt klar. Jag är ju inte så svårskrämd när det gäller min älsklings bästa... ; ))

Igår var det simning och lite plask på schemat. Perfekt att Fredrik kände för att haka på för han kastar betydligt längre och då blir det inte lika mycket fram och tillbaka. Efter simningen for vi och gick en promenad och där finns det en gräsplan och jag kunde inte låta bli att träna lite, lite, lite knappt något alls. Bara lite lek och sen uppstart på fria följet...



Kommentarer
Postat av: Erika, Ilii & Soya

Himmel så ni tränar på! Vad ni är duktiga! Vi kommer att sakna er på lägret i år.. Vem ska jag nu dela stressflaska med?!? ;-)

2008-07-16 @ 12:06:53
URL: http://www.skarpaskall.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0