2008-07-07 Måndag

Inatt höll Qurre oss vakna lite lagom så där. Vett i katten vad det var men han kom aldrig till ro. Var givetvis ute med honom men det var inget sånt. Ja, ja det kanske är nån löptik vad vet jag. Men det är klart lite orolig blir man ju när saker kliver utanför det normala.

Idag har vi varit på lite lydnadsträning. Vi stod över uppletandet för det var inte mycket sikt i den. Kände att jag vill köra honom på lite mer öppna rutor där jag kan se vad han håller på med och för att kunna peppa tillbaka honom. Men det är klart man känner sig ju alltid trist och tråkig när alla andra kör...

Men lydnadsträning hann vi med lite grann. En budföring, lite kryp och massor med linförighet (löptik var med). I krypet fukuserade jag på att han skulle krypa ett kryp och sen ligga kvar, att allt skulle gå lugnt och fint till. Jag märker att jag ibland rycks med i hans snabbhet och har lite svårt att hålla mig lugn. Men det är numera under lupp ; )) I linförigheten fortsätter jag att fokusera på att få bort plogningen från början. Kör mycket vänster och klickar extra ofta när han går rätt för att stärka upp.

Igår chockade vi kroppen och for ut och cyklade före frukost. Har aldrig hänt tidigare men nångång måste väl vara den första. Sen på kvällen blev det lite lydnad.

Nu är det soffan som gäller! Kanske lite glass också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0