2008-07-05 Lördag

Igår var jag och gjorde en djupdykning i pappas frys och till min stora lycka fann jag en bit lamm, lämpligt som träningsgodis till Qurre. (Och nä, pappa var inte hemma och kunde försvara det stackars lammet från att bli hundmat. Träningssuget har ingen lag!) Igår åkte lammet ner i grytan och idag när skulle jag skära upp det i lämpliga bitar och konstaterade jag snabbt att det var omöjligt att skära eftersom det bara föll i sär. Lösning blev att torka bitarna lite i ugnen så det blev lite mer styrsel på grejerna. Bitarna hann knappt svalna förrän det äntligen var dags för lite lydnadsträning. Så jag har längtat!!!

Fritt följ med MYCKET vänster svängar, kändes helt okej och på rätt väg. Sättande vid musmatta, fick poletten att trilla ner så nu ska det väl förhoppningsvis funka vid hoppet. Mera fritt följ, lite lugnare den här gången. Apportering, där var det svårt att vänta så nån tjuvstart blev det. Saktagående och framförgående körde vi efter varandra. Pysslade lite med krypet. Körde några snabba lägganden hann vi också med. Så kul!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0