2008-01-21 Måndag

Mitt på dagen var det en helt fantastisk dag. Vilket väder! Januari när det är som bäst, säger jag bara. På kvällen var vi ute och tränade lydnad. Det gick inte helt strålande men jag lärde mig ett och annat om min hund. Det är alltid kul!

Sussie körde Fax en stund först och sen var det Qurres tur. Lugnade fort ner sig och blev fokuserad. Gick som en klocka trots att det drog ut på belöning. Andra svängen vi körde funkade det inte alls. Istället växte förväntan på belöningen så starkt att han var inte ens med i det vi höll på med. Då la jag om taktik och vi gjorde något enkelt som blev rätt och jag kunde belöna. Allt bara för att få hans frustrering att rinna av lite. Det funkade fint och jag lärde mig något nytt.

Igår hade vi lite otur med störning. Folk kom och gick med hundar och trodde att de var helt ensamma. Det gjorde att vi vid ett tillfälle hade en hund på plan men ingen ägare. Sånt tycker jag är lite läskigt och jag fegar ihop direkt. Men jag och Qurre körde inkallning och lite ingångar med apporten, trots allt. Sussie fick stå och spana under tiden : ))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0