2008-01-16 Onsdag

Tre plusgrader, ishalka och regn. Jag kan hålla mig för skratt kan jag lova...

Tog tillflykten ut till skogen för att promenera. Faktiskt var det ganska skönt första en och halv timmen men sen blev det lite häftigt blött... Vantarna vägde bly och goretexbyxorna lika så.

Tanken var att jag skulle snickra ihop ett uppletande när jag kom tillbaka till bilen. Men så kom jag på att jag läste på en blogg om "att träna hörsamhet". Fanken det har vi missat! Inte för att jag direkt kan erkänna att jag vet vad det innebär men jag trixade ihop lite egna lämpliga övningar.

Först lekte vi med en häl av en stövel som Qurre hittat. Han skulle lägga den i min hand och då skulle jag den igen. I början var han väldig snål, stod och tuggade på den i väldigt lämplig avstånd från mig. Då satte jag på koppel och påminde honom lite om vad leken gick ut på och då funkade det jättebra.

Sen fick han springa och hämta "hälen" som jag lagt ut, komma och sätta sig fot. Gjorde det några gånger och tills han verkligen höll fast och jag kunde "picka" på grejen han höll. Vi gjorde även en övning där hälen fick ligga på sidan och han skulle koncentrera på en annan övning och få kongen som belöning. Körde även att jag la ut hälen och skickade ut honom men efter halv sträckan ropade jag in honom igen. Funkade inte första gången, men andra. Qurre tyckte att det här var jättekul! Morsan hittade på nya grejer hela tiden och det var jättekul att han gick från väldigt skepiskt till att köpa läget och bli mer uppmärksam på spelets regler.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0