2008-02-29 Fredag

Nu på morgonen har jag letat runt bland en massa gamla bilder som vi har. Hittade en del på huset och kände att jag bara måste dela med mig lite... Om jag törs...

image103
Så här såg huset ut innan vi började. Blev lite förvånad hur fräscht det ändå såg ut på bild.
Men jag kan lugnt lova att det var ruttet både lite här och där... Även färgen hängde knappt
på plats...

image104
Det här är baksidan mot vägen. Vi var faktiskt hyresvärdar åt affären några månader innan
den la ner. Så insidan kan jag berätta om en annan gång. Blodtrycket åker upp lite ; ))

image105
Så här såg det ut i somras. Fast här har vi ändå kommit en bit på väg...

image106
Man kan nog inte förstå hur mycket skot det blir när man river...

image107
Då får man hyra en container...

image108
Ibland kan det vara lite trixit att ta sig fram också...

image109
Och ibland har det väl känts lite tröstlöst...

image110
Baksidan hyfsat klar...

image111
Så här ser framsidan ut idag.

Det var allt från vårt lilla projekt för den här gången. Nån gång ska jag ta mig i kragen och visa bilder från insidan. Men då behöver jag scanna in en del bilder och lite blodtryckssänkande preparat.

Halloj igen!

Nu ikväll har jag varit ute på klubben i min ensamhet och tränat. Fast helt ensam var jag ju inte för Qurre var ju med... ; ))

Började med lite linförighet. Lite trögstartad, det var mycket lukter och god snö. Men efter en stund fick vi till det. Hopp över hinder gick som en dans. Första gången la jag ut godis och belönade sättandet med kongen. Sen körde vi helt utan retning ut och det var helt klockrent. Apporteringen tvekade han första gången men andra for han som ett skott. Duktig kille! Läggandet var helt borta så det fick vi repetera några gånger innan han var med på noterna. Ställandet blir jag snart galen på. Han vill kliva ut från mig när han stannar. Så jag har gått tillbaka till extern belöning där för att få honom stanna mer rakt. Bara ta tjuren vid hornen och nöta på helt enkelt. Inkallning, jättefin ingång och bedömde avståndet jättebra. Avslutade med att lägga ut "barbapappan" och bara träna komma in med den. Han var hur duktig som helst! Eller vi tillsammans var superduktiga, jag är så stolt. Tror faktiskt att kong inte är nån hit om man har en lite snålare hund eftersom man måste luta sig över hunden för att nå snöret. Med den nya "barbapappan" kan jag möta upp med kamp istället för "rycka av"-rörelsen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0