2008-02-25 Måndag

Tanken var att jag skulle ta sambon till hjälp och fara och lägga ett spår med förledning. Men eftersom vindarna var minst sagt friska så la jag det på hyllan. Istället tänkte jag återvända till brottsplatsen dvs stället vi körde uppletande på i lördags.

Just när jag var på väg så ringde Annica och hon var inte sen på att haka på. Medans Annica började valla rutan så tog jag ut Qurre och körde några hämtaövningar efter vägen. Stoppade in honom i bilen en stund och hjälpte till att valla klart. La ut två föremål, ett i varje hörn. Sen var det dags... Hade ju skvallrat om hur duktig han varit när vi tränat så det var bara upp till bevis... Å det gjorde vi! Så duktiga vi var! Jag är stolt som en tupp!!!

Efter att vi kört alla hundarna så fick Kung Qurre och Världens bästa Märtha träffas. Och jag erkänner, jag var lite nervös för Qurre har en förmåga att hälsa med ett sätt som kanske lämpar sig mer i hockeyvärlden än bland damer. Men det gick himla fint. Hundarna gjorde sina rusningar och var helt trygga i varandras sällskap. Märtha är ju "bara" helt enkelt en superhund rakt igenom.

Efter uppletande och promenad så blev jag bjuden på lunch följt av kaffe och glass. Så ska det firas... ; ))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0