2008-02-17 Söndag

Fasiken så flitiga vi är... På eftermiddagen styrde jag Saaben ut till klubben för lydnadsträning. När jag kom dit såg det riktigt lovade ut för lämlig störningsträning. Men just när Sussie anlände så insåg vi att det stod IPO skyddsträning på schemat och det kändes på tok för svår störning för våra gossar. Så vi packade in oss i bilarna och for iväg för att leta en lämplig plan. Men vi fann ingen, på alla ställen vi var och kikade var det bara blankis... Något att minnas och skratta åt i sommar kanske... Men just för stunden så känns det väldigt frustrerande. Till slut gav vi upp och åkte tillbaka till klubben med förhoppning om att skyddsträningen skulle vara klar och det var den!

Qurre fick börja med en apportering. Killen var ganska laddad så han kunde inte låta bli att tugga på apporten när kom in och satte sig fot. Gjorde några håll fast och la sen ut apporten igen. Då gick det bara fint. Fria följet går som en dans. Hoppet flyter på det också. Under platsliggningen försöker jag variera att gå tillbaka och att han får ta externbelöningen där han ligger. Allt för att få honom att förstå att det är bra även när matte går tillbaka, för jag upplever att han blir lite tveksam där.

Andra gången Qurre var ute så körde vi galopp mot musmatta. Han är ju otrolig min Qurre alltså! Vi har bara kört musmatta inne och nångång ute i koppel för den är ju så go att tugga på... Men när jag väl lägger ut den så köper han hela grejen och det är som att han inte gjort annat. Skall körde vi också idag var övervägade gångerna tystnad och nån gång skall. Provade även att köra saktagående mot kongen. Ja det blev några långsamma steg. Ska ta in saktagåendet i köket ett tag så kanske det blir mer tydligt för honom.

Efter träningen var jag nöjd, lycklig och väldigt djupfryst...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0